V blízké budoucnosti se civilizace dostane až na samý okraj dekadence. Lidé se budou ještě víc chovat jako zrůdy a poplatky ve zdravotnictví dosáhnou takové výše, že se smrt stane běžnou součástí veselého odpoledního dne. Naštěstí přijde muž. Pomenší, vypasený… a ten nás od poplatků spasí. Jistě to všichni znáte, nedávno toho byly plné billboardy. Je to až s podivem, protože na film o tom, jak tento muž spasil svět a stal se vládcem světa, moc lidí nechodí (nás bylo v kině tak 10). Nicméně ač si to běžní voliči neuvědomili, ani tato spása nebyla tak docela zadarmo. Z chirurgie se stal rázem hit, trhák dostupný pro každého občana. Stačilo se upsat… a pak 90 dní nezaplatit a jeden se nestačil divit. Obtloustlý dobrák totiž do akce vyšle svého doktora a ten si zakoupený orgán vezme zpět.

Konec politické agitky, koho volit abychom měli zdravotnictví a Zydrate dostupný pro každého, všichni víme.  Nicméně tak nějak to  v kostce opravdu začlo. Příběh filmu začíná v době, kdy už je na chirurgii spousta lidí závislých a Repo man (onen doktor-vykonavatel mocného majitele GeneCa) má plné ruce práce. Příběh vyprávět nebudu, trošku možná napoví trailer. Každopádně objektivně vzato nestál za moc. Špatně a nesourodě postavený, divný, místy nefungující. Opravdu podobný Rocky Horror. Herecké výkony také nic moc (co taky od Paris Hilton čekat, že), hudba nesourodá, podivná a celý film na to málo děje příliš dlouhý. Přesto super zážitek.

Podivné? Možná. Tvrdit o Genetické opeře, že je to dobrý film by byl výsměch dobrým filmům. Těžko říct, jestli je to vůbec muzikál. Ale opravdu jsem si ji užíval. Texty, melodie atd. si budu pamatovat lépe než v případě třeba oslavovaného holiče. Nejspíš mi to sedlo do nálady. Podivná směska gothic stylu, dekadence, punku a co já vím čeho ještě. Celým filmem se valí nesourodost, chaos a nesoulad. Mrtvoly, vnitřnosti, Paris Hilton, další vnitřnosti… svým způsobem odpadní žumpa. Fascinující žumpa. V kakofonii „hudby“ jsem naprosto zapomněl na čas a na to, že se v celém filmu neděje nic, co by nešlo sehrát v polovičním čase. Rozhodně doporučuji všem, intelektuálům, pseudointelektuálům, bojovníkům proti globalizaci, kapitalismu, voličům strany zelených, sociálních demokratů, metalistům, punkerům, emařům, paladinům a vykradačům hrobů. Méně pak fanouškům Paris Hilton (ale nikdo takový to tu snad nečte).

What’s the matter Graverobber? Can’t get it up if the girl’s breathing?