half01Nejde o ten samý Second Life, který někteří z vás možná znají nebo dokonce hrají. Víc než čemukoliv se podobá korejským onlineovkám typu Lineage, Ragnarok nebo Aion. Na hráče čekají hodiny a hodiny bezduchého grindování, velkolepé turnaje, dobývání hradů a občas i nějaký ten quest. Protože jde o hru budoucnosti, má navíc pár vylepšení, o kterých se nám zatím může jen zdát. V první řadě se hraje pomocí konzole virtuální reality – takže si hra automaticky přebírá vaše pohlaví, jako základ používá váš skutečný vzhled a krom toho, že grafika působí maximálně realisticky, také svět kolem sebe cítíte (ano, vč. toho, když vám někdo vykuchá střeva – bolest je ale snížena na 30%). SL v budoucnosti hraje snad každý, kdo ne, je beznadějně OUT a ve škole se s ním bude bavit možná tak učitel a to ještě pouze při zkoušení.

surpriseFeng Lang by nejspíš patřila do oné OUT skupiny. Nastupuje na vysokou školu a onlineovky ji nikdy moc nebraly (v minulosti to zkoušela). „Naštěstí“ má bratra-dvojče, který je na SL prakticky závislý. Protože Feng Lang je docela temperamentní, nedá bratrovi příliš práce ji vyhecovat („nechceš to hrát proto, že se bojíš té bolesti“), aby si také zahrála. Feng je odhodlána začít hrát a nakopat bratrovi jeho žlutou čínskou pozadí. Jenže… z nějakého pochybného důvodu věří bratrovi, že kluci jsou mnohem drsnější, a tak si u GM vyžebrá, aby mohla hrát jako kluk. Protože jde o její první zalogování, správci hry jí vyhoví – pod podmínkou, že její herní vhled bude upraven o 30% a to buď nahoru nebo dolů, podle její volby. Naivní Feng volí okamžitě zkrášlení a na problémy je zaděláno. Ultrabišíci to nemají lehké a chudák holka postupně zjišťuje, že kluci, slintající nad hezkou holkou, jsou proti zástupu frenetických obdivovatelek naprosto v pohodě.

Elfové - o jejich heterosexualitě nelze pochybovat.Jak už jste nejspíš poznali podle jména hrdinky, nejde o mangu, ale o manhguu (tchaj-wanskou obdobu). A to s ohledem na téma a zápletku velmi populární – příběh o holce, co po večerech místo studia grindí v onlineovce, to je sen každého paladina. A shoujo svět, ve kterém se to hemží krásnými kluky a hlavní hrdinka je tak krásný elf, že se ho snaží sbalit i regulérní mužské postavy, to je zase lákadlo pro většinu dívek. Samozřejmě, nejde jenom o hru, ve které se Prince (herní jméno Feng) pravidelně brodí v krvi a mrtvolách, případně fanynkách a jejich tělesných tekutinách. Jak příběh pokračuje, objevují se čím dál víc záležitosti skutečného světa. Přece jenom když vypadáte podobně jako v reálném světě a hrají to všichni kolem vás a občas se herními jmény ani netají, není dost dobře možné na ně občas nenarážet. A ono třeba rozsekat na kousíčky vlastní rodiče, či svést svoji nejlepší kamarádku, to není jen tak. Zvlášť, když to dotyčným dřív nebo později může dojít. Jen nemálo horší je potom situace, kdy vás učí někdo, kdo se vás ve hře snaží sbalit stůj co stůj. Feng tak poměrně záhy začíná balancovat na okraji propasti jménem prozrazení identity. Pokud okolí zjistí, že to ona je notoricky známý Blood elf, je vyřízená.

Opravdu není divu, že si tento čínský kus vysloužil obdiv mnohých – krom příjemné kresby nabízí pro mnohé důvěrně známé prostředí mmorpg her, zábavný příběh a vtipné i romantické situace, které mu může lecjaká japonská manga závidět. Autorka (Yu Wo) to se čtenáři umí a dobře ví, na co slyší. Choi Hong Chon, autor grafického zpracování (původně jde o novelu) nezůstává pozadu.  Těch 6 knih, které zatím vyšly, jsem zhltl takměř najednou a netrpělivě čekám na další kapitoly. Pokud vás baví rpgčka a čtete mangu, je pro vás Half prince téměř povinností.

Divno banda – nejúžasnější parta ve hře.