Zápletka je poměrně jednoduchá a všem, kteří někdy viděli alespoň pár dílů Naruta, bude připadat až důvěrně známá. Trojice šinobi se vrací z mise, která jako obvykle nedopadla úplně jak měla. Jedním z nich je problémový mladý muž Yamato, kterým většina skryté vesnice jen opovrhuje, ale on přesto sní o tom, že si vyslouží jejich uznání. Další je idolem dívčích srdcí a trojici uzavírá otylé ukvičené prase (zdravíme Sakuru). Cestou zpět zahlédnou obrovskou hořící kouli. Jako hodní kluci o ní informují svého šéfa a „za odměnu“ jsou vysláni zjistit, copak je to zač. Protože tři jsou na takovou misi málo, přidává se k nim emancipovaná ninža Rin, které spolubojovníci odmítají prominout, že má lepší meč, může pohazovat vlasy a ještě má papundeklová prsa. Legrácky jdou však rychle stranou. Ohnivá koule byla totiž havarovanou vesmírnou lodí a delfínoidní ufouni nejsou zrovna přátelští.

Jak už jsem napsal, AvN má snad všechno, co má pořádný trhák mít: Cool jméno, multikulturní střet dvou světů, reálné historické pozadí, exotické prostředí, bezobsažné dialogy, konfrontaci s genderovými stereotypy, hlavního hrdinu s touhou po uznání, sexy herce, ještě sexejší herečku, homosexuální postavy, husté vynálezy, mimozemšťany, úžasné kostýmy, dynamickou hudbu, šermířské i pěstní souboje, epickou choreografii, slow motion, hektolitry krve, záplavu vnitřností, soucit s ohroženými druhy, erotické scény, humor, cizí jazyky, exotické zbraně, pasti jako z Ramba nebo Predátora a ještě navíc nindži! Pro lepší představu doporučuji trailer:

Jak jsem předestřel, AvN není filmem pro každého. Pro většinu obyčejných popcorňáků bude místy příliš intenzivní, jindy naopak neutěšeně prázdný. Kdybych chtěl, mohl bych tu rozebírat pasáže, které mi i v osmdesáti minutách filmu přijdou zbytečně hluché nebo jiné, které mi přišly tak awesome, že mi čelist klapala o podlahu. Až ke konci jsem si však uvědomil, že tyto propastné rozdíly v tempu nejsou nějakou školáckou chybou. Jde o záměr. Režisér se snaží dopřát divákovi čas, aby se dal po kulervoucích scénách dohromady. Pro milovníky té „pravé“ japonské kinematografie absolutní must see, stejně tak pro Narutardy nebo ubohé duše, které podlehly klamnému dojmu, že epičtější filmografie než ta Bollywoodská neexistuje.

Další informace: IMDB(en), ČSFD (cz),