A to josei, ve kterém leckterá fanynka uvidí prvky boys love. Vždyť si to vezměte – hlavní hrdina je bývalý otrok, který mohl udělat kariéru v armádě, kde si našel i „nejlepšího kamaráda“, který  mu tak blízký, že se k němu neváhá přitulit a bez váhání by za něj položil život. Hned v prvním díle se hrdina dostává do vězení, kde je jeho svalnaté obnažené tělo vystaveno praktikám důstojníka, kterému násilí navozuje tzv. „pocity libé“. Když se mu nakonec podaří uprchnout, končí v rukou vilného blond biskupa, který rád dává na odiv svůj vypracovaný hrudník.  Takže jak? Seme nebo uke?

07-ghost-01Díky bohu jsou tyto prvky záhy redukovány na přijatelné minimum, k žádnému nadstandardnímu kamarádství většinu času nedochází a příběh pokračuje směle vpřed. Respektive… zvolna vpřed. Teito je shodou okolností synem krále padlé říše, má v rukou hustodrsný artefakt, po kterém pasou padouši snažící se vzkřísit velké temné hustozlo. V chrámu se ukrývá, aby se po útěku z armády dal dohromady, zjistil kdo je, naučil se ovládat své síly, všem nakopal prdel a spasil svět. Nebo tak něco. Nebudu zastírat, že anime není ukončeno a fanynky čekají, jestli bude další sezóna. Dílem 25 končí chrámový arc, který v manze zabírá cca prvních 25(!!!) kapitol mangy. Není tedy divu, že má člověk občas pocit, že děj pokračuje zvolna.

07-ghost-02Zatímco manga se čte sama, člověk má pocit, že se pořád něco děje a příběh se posouvá slušnou rychlostí kupředu, v anime narazíte téměř v každém dílu na pasáže, kdy se neděje nic. A tím nic nemyslím Teitovy emo stavy. Režisér tu a tam vkládá záběry, které by možná slušely Kurosawovi před 50 lety, ale v akčním anime nemají místo. Navíc anime dodává celému ději na barevnosti, až má člověk pocit, že jednotka hlavního záporňáka Ayanamiho a biskupové spolu hrají jen takovou bojovou hru a až si dohrají, celé nepřátelství bude zapomenuto a půjdou se v tichosti někam obskočit. Tím nechci říct, že by šlo o seriál špatný, jen mu prostě ledacos chybí k tomu, aby byl opravdu dobrý. Bohužel u studia DEEN to začíná být spíš pravidlem než náhodou. Pokud jde o adaptaci mangy, můžete si být téměř jistí, že předloha je mnohem lepší než výsledný produkt.